wearing nothing but a t-shirt

En kväll när allting är fel. Kroppen är utmattad, skägget för raspigt, kyssarna osynkroniserade, luften för klibbig, fötterna ömma, pannan svettig, håret för trassligt, lakanen skrynkliga, musiken för skramlig och vinet orkar jag inte ens dricka upp. Ovilja och dova smärtor. Och ändå. Ändå vill jag bara att du ska återkomma och mata mig med isglass. Ändå står du där och gnistrar, helt plötsligt, så att jag måste sträcka mig fram och riva sönder hakan mot din. Du säger att jag är len. Att jag är varm och luktar gott. Att du gillar vad du ser.

Jag gnisslar och knarrar och snubblar hela vägen runt Rågsved, men på något märkligt sätt hävdar du ändå att du gillar vad du ser.

Kommentera

