och hostar i armvecket: tvåett

Och sju år senare står det klart att jag inte vill dö, så jag lägger halsduken i väskan, den är fortfarande varm av min svettiga nervositet, mina märkliga svordomar och mitt tuggande på naglarna. Mitt hjärta slår hårt och stolt när jag möter strömmen av besvikna brats vid Gullmars. De ser en trött tjej i glasögon och enkel vit sjal, en vem som helst som fipplar med sin Ipod, en bibliotekarie.

De ser inte min svällande bröstkorg, vet inte att jag jublar, av kärlek och en gnutta hån, och det stör mig inte.

Jag vet, att Stefan Liv är foten i Djurgårdens arsle. Vrid om.

2 thoughts on “och hostar i armvecket: tvåett

  1. Ja, dammit. (Jag är ju då alltså norrlänning men småland är bland det närmaste jag kommer något liknande norrland så mina sympatier är tveklösa.)

Kommentera

