ungen min får du aldrig

Vi håller barnet mellan oss, för han är den viktigaste personen i rummet, i världen. Vi kysser varsin kind, han skrynklar på näsan och skrattar mot sin mamma. Någonting i mig blir mycket mjukt när jag ser hur de tittar på varandra, Sara och Marcel. Hur de har valt ut varandra till universums medelpunkt. Du är mitt allt, säger de till varandra. Du kommer först, du är störst i hjärtat. Jag vill aldrig vara utan dig, skrattar mamman. Bara du är tillräcklig när det är svårt, svarar barnet.

Jag dansar med Marcel, lite klumpigt, med näsan i hans hår. Inga kval, inga tvivel.

Dig skall jag alltid älska.

Kommentera

