nobody puts Baby in a corner

Jag sade: ”Jag sitter hellre på golvet, jag hamnar alltid där ändå.”

Att ligga platt, så nära som möjligt. Luften gör mig åksjuk. Jag kryper självmant in i hörnen men blir vild om någon spärrar vägen ut, klöser och fräser. Jag blir oresonlig, omöjlig. Hade jag en sådan i mitt hus skulle jag ta kvasten och jaga fanskapet på dörren. Aldrig att man rör sig så i mina rum. Aldrig att man rör mig så.

Tydligen måste jag hunsas och förnekas, tre gånger innan solen går upp. Att vara så hjärtligt välmenande är den största synden; jag skulle pina dig blodig. Du skulle aldrig bli densamma.

Kommentera

